Home > کسب و کار > ۱۰ توانایی ضروری برای مدیران

۱۰ توانایی ضروری برای مدیران

10 توانایی ضروری برای مدیران

در بعضی از فیلم ها و سریال ها به طور اغراق آمیزی مدیران به صورت دیکتاتور نشان داده می شوند که در حقیقت این طور نیست ولی همه ما مدیرانی داشته ایم که ما را به سمت خروج از محل کار و استعفا سوق داده اند. معمولا مشکلات کارمندان با مدیران ارتباطی به تجربه و تحصیلات آن ها ندارد و با سبک زندگی آن ها مرتبط است. در این نوشته ۱۰ توانایی ضروری برای مدیران بیان شده است که می تواند برای همه افراد مفید باشد.

۱۰ توانایی ضروری برای مدیران:

  1. به افراد قدرت بدهید

    یکی از بیشترین انتقادهایی که کارمندان نسبت به رئیسشان دارند این است که موقعیت مناسب برای پیشرفت ندارند. کارمندان بلند پرواز از موقعیت های چالش بر انگیز استقبال می کنند و برای اینکه توانایی های خود را ثابت کنند تلاش می کنند. فراهم کردن موقعیت رهبری برای افراد یکی از راه های ارتقای توانایی های آن ها و نگه داشتنشان در شرکت است. یک مدیر عالی همیشه به دنبال آموزش و ارتقای آن ها با دادن موقعیت های یادگیری و تصمیم گیری به آن ها است.
    10 توانایی ضروری برای مدیران

  2. نمونه تواضع باشید

    یکی از بدترین عادات مدیران این است که کارمندان را کمتر از خودشان تصور می کنند. وقتی شما به عنوان مدیر متواضع هستید به کارمندان نشان می دهید شکست و اشتباه جزئی از مسیر موفقیت است. به همین دلیل کارمندان شما می توانند در مقابل مشکلات ریسک می کنند. یک مدیر عالی می داند که بدون غرور و تکبر زیاد هم می توان مجموعه را رهبری کرد. به همین دلیل برای آموختن تمایل دارد و مسئولیت شکست ها را می پذیرد و موفقیت های دیگران را به نام خودشان در نظر می گیرد.

  3. در نوشته هایتان وضوح داشته باشید

    چه شما یک تیم بزرگ را اداره کنید چه یک تیم کوچک مهارت های نوشتاری یک ضرورت برای شما هستند. معمولا این توانایی نادیده گرفته می شود و افراد در مورد گفته های مدیران خود ابهام دارند. مدیران برای ارتباط برقرار کردن با کارمندانشان زمان می گذارند و کارمند را در نظر می گیرند و از به کار بردن جملات طولانی و کلمات پیچیده می پرهیزند.

  4. از زبان بدن مثبت استفاده کنید

    زبان بدن ما بیش از صحبت های ما زمینه ارتباط با دیگران است. یک مدیر می تواند با تغییر کمی در حالت چهره و طرز ایستادن خلاقیت را در محیط کار بالا ببرد. زبان بدن منفی می تواند به همان اندازه باعث کاهش علاقه افراد به شما بشود و باید از آن پرهیز شود. اگر کارمندان شما حس خوبی نسبت به شما نداشته باشند به شما به شما گوش نمی دهند، اعتماد نمی کنند و برای رسیدن به توقعات شما تلاش نمی کنند. مدیران خوب زبان بدنشان را هماهنگ با صحبت هایشان نگه می دارند و با استفاده از لبخند و ارتباط چشمی و همدردی با دیگران ارتباطشان را با کارمندانشان تقویت می کنند.

  5. تحسین کنید

    آیا تا به حال رئیسی داشته اید که تنها شما را برای خبرهای بد و انتقاد به دفترش صدا می کند؟ شما خودتان از این نوع مدیران نباشید. اگر کارمند احساس کند از او تقدیر نمی شود دیگر به کارش اهمیت نخواهد داد. آیا دوست ندارید کارمندانی داشته باشید که با اشتیاق کارشان را به شما نشان می دهند و ایده های خلاقانه شان را با شما در میان می گذارند و شما را در بحث های مختلف شرکت می دهند؟ تحسین کردن به جای کارمند یکی از خصوصیات یک مدیر خوب است. آن ها تلاش افراد و تیم ها را می بینند و مرزهایی برای تحسین با تنظیم کردن اهداف برای کارمندان شرکت قرار می دهند.

مقاله های مشابه:

Mobile

  1. با ملاحظه انتقاد کنید

    هیچ کارمندی شنیدن انتقاد را دوست ندارد ولی برای یک محیط کار بهره ور انتقاد لازم است و باید به صورت صحیح و موثر بیان شود. بیشتر مدیران مهارت انتقاد کردن از دیگران را ندارند و یا بسیار تند و یا بسیار سرسری و ناواضح انتقاد می کنند. خبر خوب این است که انتقاد صحیح یک توانایی قابل یادگیری و تمرین است. مدیران خوب همیشه در هنگام انتقاد کردن احساس خود را می سنجند و با نیت توسعه و پیشرفت این کار را می کنند.10 توانایی ضروری برای مدیران

  2. برای وقت دیگران ارزش قائل شوید

    اگر شما یک تیم یا یک شرکت را اداره می کنید احتمالا سرتان شلوغ است و سایرین هم این موضوع را می دانند. ولی دیر رسیدن به یک قرار ملاقات به معنی پرمشغله بودن نیست بلکه به عنوان یک نشانه بی برنامگی تلقی می شود. اگر شما سر یک قرار در لحظه آخر حاضر می شوید یا قرار را کنسل می کنید و یا دیر حاضر می شوید بهره وری تیم کاهش پیدا می کند و اعضای تیم فکر می کنند شما تصور می کنید که از آن ها مهم تر هستید. و زمان شما با ارزش تر است. مدیران خوب قرار های ملاقات را به موقع شروع و به موقع تمام می کنند.

  3. دوست داشته باشید تا دیگران شما را دوست بدارند

    تحقیقات نشان داده است که ما افرادی را دوست داریم که ما را دوست دارند، افرادی که به ما اهمیت می دهند، سوال می پرسند، علاقه مندی و رفتار مشابه دارند. به عنوان یک مدیر شما می توانید از این اصل به نفع خود استفاده کنید با بالا بردن میزان علاقه کارمندان نسبت به خودتان سطح وفاداری و مشارکت آن ها را بالا ببرید. علاوه بر این، این خصوصیت باعث می شود کارمندان راحت تر مسائل را با شما در میان می گذارند. به عنوان مثال در مقایسه با کارمندی که نسبت به شما احساس خنثی دارد، کارمندی که به شما علاقه مند است ایده هایشان را با شما به اشتراک می گذارند و به شما اعتماد می کنند.

  4. هنگام صحبت دیگران توجه کنید

    آیا تا به حال حس کرده اید وقتی با بعضی افراد صحبت می کنید ظاهرا حضور دارند ولی تمام توجهشان را به شما نمی دهند، به تلفن همراهشان نگاه می کنند و یا حواسشان جای دیگری است. این کار نوعی بی احترامی است و باعث می شود شما فکر کنید من چرا باید با این فرد صحبت کنم؟ مدیران خوب زمانی که با دیگران صحبت می کنند تمام توجهشان را به آن ها می دهند، به جزئیات توجه کرده و در بحث شرکت می کنند.

  5. توقع بالا از دیگران داشته باشید

    همه افراد تحت تاثیر انتظارات مدیرانشان از آن ها هستند. وقتی آن ها توقع بالایی دارند باعث می شود ما فکر کنیم می توانید موفق شویم. به عنوان یک مدیر شما می توانید از این اصل به نفع خود استفاده کنید. به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به کارمندانتان نشان دهید که توقع بالایی از آن ها دارید. انجام این کار با کارمندانی که سعی می کنند از سطح توقع شما بالاتر بروند بسیار آسان است ولی یک مدیر خوب مدیری است که تمام کارمندانش را تشویق می کند نه تنها آن هایی که پر تلاش هستند.

نظر شما در مورد این ۱۰ توانایی ضروری برای مدیران، چیست؟ کدامیک از توانایی ها به نظر شما مهم تر است؟
پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در بخش نظرات بنویسید. برای دریافت مطالب جدید و پر طرفدار از طریق ایمیل، در خبرنامه ما عضو بشید.
اگر این مطلب به نظرتون جالبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
یادتون نره تو کانال تلگرام ایسام عضو بشید کلی مزایده و کالای منتخب هست که می تونید ازشون لذت ببرید.
https://telegram.me/esamOfficial
کانال تلگرام ایسام
مشاهده منبع نوشته

به این مطلب امتیاز دهید

ممکن است این مطلب هم جالب باشد
من می توانم شغل آینده تان را تنها بر اساس ترتیب تولد شما حدس بزنم
چرا بهترین ایدهها در حمام به ذهنتان میرسد
مصاحبه ماهنامه آینده روشن با سام مدن پور بنیان گذار ایسام
5 حقیقت درباره میلیونر شدن در سن 22 سالگی
۵ حقیقت درباره میلیونر شدن در سن ۲۲ سالگی
14 نوع کارمند در محیط کار
۱۴ نوع کارمند در محیط کار
10 کار افراد موفق قبل از صبحانه
۱۰ کار افراد موفق قبل از صبحانه
6 سرگرمی برای مقابله با استرس
۶ سرگرمی برای مقابله با استرس
8 مهارت که می توانید در کمتر از 6 ماه بیاموزید
۸ مهارت که می توانید در کمتر از ۶ ماه بیاموزید
نکته های زبان بدن که شما را دوست داشتنی می کند - بخش دوم
نکته های زبان بدن که شما را دوست داشتنی می کند – بخش دوم
نکته های زبان بدن که شما را دوست داشتنی می کند - بخش اول
نکته های زبان بدن که شما را دوست داشتنی می کند – بخش اول
28 نکته کوچک برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران
۲۸ نکته کوچک برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران
چگونه شغل رویایی خود را پیدا کنید؟
چگونه شغل رویایی خود را پیدا کنید؟
8 سوال که باید قبل از طراحی مجدد سایت از خود بپرسید
۸ سوال که باید قبل از طراحی مجدد سایت از خود بپرسید
راهنمای گام به گام راه اندازی وب سایت برای کسب و کار
راهنمای گام به گام راه اندازی وب سایت برای کسب و کار
7 دلیل برای داشتن وب سایت ویژه کسب و کار
۷ دلیل برای داشتن وب سایت ویژه کسب و کار
10 نکته درباره راه اندازی کسب و کار که دیگران به شما نمی گویند
۱۰ نکته درباره راه اندازی کسب و کار که دیگران به شما نمی گویند

دیدگاه خود را بنویسید