در ۲۱ آوریل امسال گوگل تغییری اساسی در الگوریتم جستجوی موبایل خود می دهد که بر اساس آن ترتیب نمایش سایت ها در نتایج جستجوی موبایل و تبلت تغییر پیدا می کند. این الگوریتم سایت های سازگار با موبایل را در اولویت بالای جستجو قرار می دهد. سایت هایی با نوشته های درشت و طراحی ریسپانسیو در بالای لیست جستجو قرار می گیرند. حدود ۶۰ درصد از ترافیک آنلاین از موبایل و تبلت است و گوگل قصد دارد تجربه خوبی برای این کاربران فراهم کند.
گوگل این خبر را در فوریه اعلام کرد تا سایت ها فرصت کافی برای تغییر داشته باشند ولی با این وجود تصور می شود تغییر در الگوریتم تاثیر زیادی در نتایج جستجو داشته باشد. بیزینس های کوچک که در این زمینه آگاهی زیادی ندارند بیشترین ضرر را از این تغییر متحمل می شوند و پس از پیاده سازی الگوریتم جدید بازدید بعضی سایت ها به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد.
بیزنس های وابسته به ترافیک حاصل از جست و جوی محلی کاهش ترافیک را تجربه خواهند کرد.
مقاله های مشابه: |
گوگل به محتوا اهمیت زیادی می دهد ولی تجربه کاربر هم به همان اندازه مهم است. اگر سایت شما محتوای بسیار خوبی داشته باشد ولی برای کاربر قابل خواندن نباشد نتیجه خوبی حاصل نمی شود.
تنها بیزنس های کوچک تحت تاثیر این تغییر نیستند و تعدادی از کمپانی های بزرگ مانند American Apparel، Daily Mail و Ryanair هم در صورتی که تا پیش از تاخیر سایت خود را به رو ز نکنند متضرر خواهند شد.
مشاهده منبع نوشته
نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟
پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در بخش نظرات بنویسید. برای دریافت مطالب جدید و پر طرفدار از طریق ایمیل، در خبرنامه ما عضو بشید.
اگر این مطلب به نظرتون جالبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
یادتون نره تو کانال تلگرام وبلاگ ایسام عضو بشید. یه عالمه مطلب جذاب و خواندنی منتظر شماست.
https://telegram.me/esamOfficial
خیلی ام باحال